3 Filmtips

Jag har sett några riktigt bra filmer nu senaste veckorna. Måste skriva ner dem. Jag är en sån person som glömmer snabbt vilka filmer jag har sett och att komma ihåg namnen på dem i näst intill omöjligt. Skulle kunna se en halv film, och efter en timme komma på att jag redan har sett den. Så här är tre filmer jag måste lägga på minnet!
 
1. Big Hero 6 (2014)
Pojken Hiro och hans stora fluffiga robot drar ihop en high-tech team av superhjältar. Tillsammans fightas de nyblivnina superhjältarna mot skurkar i staden San Fransokyo.
Jag har alltid älskat disney och denna ligger nu bland mina favoriter. Sjukt rolig, skrattade genom hela filmen. 
 
2. Lords of Dogtown (2005)
Filmen följer surf-och skateboard trenden som har sitt ursprung i Kalifornien under 1970-talet. Den är baserad på verkligenheten och det är Stacy Paralta som skrivit manus till filmen, han är även en av karaktärerna som man får följa.
Gillar man skate är detta drömfilmen, annars kanske man inte tycker den är så rolig. Man får följa de unga killarna och hur de på olika sätt använder sina talanger inom skateboarding.
 
3. Divergent (2014)
Utspelar sig i framtiden där människor delas in i olika grupper baserat på deras personligheter för att hålla fred i världen. Ett fåtal personer skiljer sig från mängden och kallas divergents dessa måste enligt högra makter utrotas.
I den här filmen kan man se så tydligt hur vi människor kan kategorisera varandra och sätta oss i fack. När någon är olik resten blir de högra makterna rädda. Förresten så är musiken i filmen helt magiskt bra!
 
Nu går även del 2 av Divergent på bio, Insurgent. Och ikväll ska jag se den, men är alltid lika rädd att bli besviken på uppföljare... Och varför var hon tvungen att klippa av sig håret!
 
VARDAG | |
#1 - - MATILDA ROSQVIST:

Så bra tips :)

Svar: tack så mycket!
nuva.blogg.se

Upp