Att fira påsk i skidbacken

Nu var det ju ett tag sen påskhelgen var men jag tänkte ändå uppdatera om min påsk. Jag firar varken med fjädrar eller påskmat. Tycker ändå inte det är så gott, kan väl inte bara vara jag som ogillar allt som heter påskbord och julbord? 
 
I år blev det ännu en solig påsk i Sälen och jag fick vara ledig långfredagen och påskafton, de dagarna som det var bäst event! Långfredagen var vi ett gäng i backen, såklart. Alla lediga dagar har jag min bräda i högsta hugg. På eftermiddagen var det utomhus-afterski med Markoolio i äkta vi-drar-till-fjällen-anda. Undrar om barnen i 8-årsåldern vet vem Markolioo är? Nu kanske det är Sean Banan som är den "nya Markolioo" för kidsen.
Påskafton var strålande sol och vi tillbringade hela dagen i hundfjället. Där hade de ett event som heter uppåt väggen. Jag har velat se det varje säsong men alltid jobbat. På uppåt väggen spinger man upp för väggen-backen med skidor eller snowbord och sedan åker man ner. Snabbast vinner! Helt sjukt att den som var först tog sig upp och ner på 10 minuter! Galningar! Hela dagen njöt vi av solen ända tills den försvann bakom trädtopparna.
 
 
VARDAG | |
#1 - - Linda:

den bästa filmen någonsin, jag skulle kunna gå på den igen och igen. men jag har alltid älskat de filmerna så beror ju på :)

#2 - - eliasholmstrom.blogg.se:

Härliga bilder! :)

Upp