Going on repeat

När jag var i Stockholm fick jag frågan av en vän: Vad gör man i Sälen, egentligen? Som ni förstår har hon aldrig varit här och jag försöker alltid övertala mina Stockholms-tjejer att komma och hälsa på så fort jag pratar med dem. Men när jag tänker efter så är frågan inte så konstig.

Ja, vad gör man egentligen i Sälen? Jag åker snowboard, såklart! Men det är ju rätt lustigt. Vi åker upp för backen med liftar och sedan ner på plankor under fötterna. Upp igen och ner igen, tills man fryser om tårna. Då går man in på ett fik och kanske äter en våffla, innan man ger sig ut och åker några åk upp och ner igen. Om en Gud finns och sitter där uppe på ett moln och kikar ner på oss när vi åker upp och ner, då undrar nog hen vem tusan det var som kom på denna udda men roliga sysselsättning. Att få vara ute under klarblå himmel och en sol som värmer i ansiktet, det är obeskrivligt.

 

 

VARDAG | |
Upp