Designar om i bloggen

Det här inlägget är väl inte så intressant för er andra att läsa och jag skriver detta mest för min egen skull. Jag ska göra en ny kategori där jag skriver om bloggdesign, för att jag själv ska komma ihåg hur man gör. Kanske kan någon annan också få användning av detta såklart.
 
I den här kategorin blir det grejer om bloggen och bloggdesign. Jag satt i princip hela kvällen igår och pysslade med alla dessa koder och gjorde en ny header. Jag vill få bloggen att bli lite mer JAG.
 
Att göra headers tycker jag inte är så svårt, om jag vet hur jag vill att den ska se ut såklart. Det är allt det här andra med koder och fix runt omkring som jag tycker är svårt. Nu ska jag utforska google och se om jag kan lära mig något mer om det här med bloggdesign. Måste hitta hur man lägger in en bakgrund som inte upprepar sig, hjälp mig gärna.
 
Tipsa mig gärna om bra sidor som handlar om bloggdesign.
 
BLOGGDESIGN | |
#1 - - Majja:

Hur ser ditt drömbröllop ut? :)

http://majjamalmsten.blogg.se/2015/march/dream-wedding.html

#2 - - "Hedan":

Jag skulle rekomendera blogghjalparn.se . Använder den hela tiden, och den är superbra! Dock finns det nog inte så mkt bakgrunder, utan bara en massa tips på mysteriet med kodmallen och sånt :)

Svar: tack så mycket för tipset! Ska kolla det, man blir ju helt snurrig av alla dessa koder :P
nuva.blogg.se

#3 - - "Hedan":

Oj, jag menade: blogghjalparn.blogg.se
Hehehehe

Upp