Första besöket hos naprapat

Var på mitt allra första besök hos en naprapat ikväll. Det var helt sjukt hur hon kunde få det att knaka i min nacke. Trodde nästan hon bröt den! Känner mig helt mör nu efteråt men det var nog bra för min stackars rygg. 
 
Jag har alltid trott att naprapat och kiropraktor var samma sak. Men vad jag förstår så kommer naprapati från kiropraktik. Och en enkel förklaring skulle vara att kiropraktor bara jobbar med att knäcka kotor och naprapaten mer med muskler. Men nu för tiden använder båda lite samma metoder. Den naprapaten jag var hos knäckte ju mina kotor och behandlade mina muskler.
 
VARDAG | |
#1 - - Angelica:

Hmm, har inte riktigt förstått skillnaden, haha :(

Svar: Kort och gott. Kiropraktor knäcker kotor och naprapat jobbar med muskler. Men båda gör både och i praktiken verkar det som :P
nuva.blogg.se

#2 - - Viktoria:

Gjorde det ont? Skulle verkligen behöva gå till någon med min nacke men är livrädd för att det ska göra mer ont efteråt än innan..

Svar: Nää skulle inte påstå att det gjorde ont. Var mest läskigt när man hörde hur det knakade. Tycker absolut du ska gå. Jag frågade nästan mig själv varför jag inte gått till naprapat tidigare :P
nuva.blogg.se

Upp