Mitt vinterland

Att jag för tre vintrar sen hatade allt som hade med snö och kyla att göra är svårt att tro om man träffar mig nu. Men alla förändras vi med tiden och tur är väl det. Sälen har blivit mitt andra hem och jag älskar vintern här. För här är det faktiskt VINTER på riktigt, och inget glåslaskväder som jag har haft tidigare år i min hemstad Vimmerby.
 
Det bästa kan vara den blå himlen och nyfallen snö som ligger på marken. Eller kvällarna med upplysta backar och en piskmaskin som kör förbi stugan. Att få susa ner på snowboard och komma in i värmen för att dricka en varm choklad. När man går upp tidigt på morgonen för att vara först ut i backen och ta med korv att grilla till lunch. Det är magiskt!
 
För tre vintrar sedan gjorde jag min allra första säsong i Sälen. Att jag hamnade här är helt otroligt och jag har mitt gamla sommarjobb på Astrid Lindgrens Värld att tacka för det. Hade de inte haft den där rekryteringsdagen ihop med Skistar då hade jag nog fortfarande aldrig varit på en skidanläggning. För tre vintrar sedan satte jag min första fot på en vinteranläggning och har fastnat i detta vinterlandskap.
 
VARDAG | |
#1 - - Janie:

Älskar också vintern! Skulle vilja lära mig att åka snowboard dock, men känner inte riktigt att jag vill förstöra någon annans skidsemester med det! :p

Svar: Jag förstår vad du menar. Jag kände sådär när jag började lära mig åka. Att man saktar ner alla andra. Bäst är ju om man är några stycken som vill lära sig :) Säg till om du är i Sälen kan vi ha en snowboard lektion :D
nuva.blogg.se

#2 - - Johanna:

Jag älskar vintern!! :)

Upp