Vasaloppet:"Dårarnas paradis"

WOW! Då var min första Vasaloppsstart sedd!
Det är ju helt otroligt faktiskt, cirka 15.000 personer som stormar upp för första backen. Det är mer folk som åker Vasaloppen än vad det bor i min hemstad! Otrolig känsla att se dem susa förbi. Kunde inte få en bättre start på min födelsedag.
 
Men ack, dagen började inte lätt och jag var i en smärre chock när de sa att vi skulle vandra över älven. Så vi kämpade över den leriga parkeringen och nådde älven. Öppet vatten på båda sidorna och en lite gång av is där vi skulle gå. Puh, var lagom nervös att isen skulle spricka. Men jag överlevde som ni kan förstå.
Det var länge sen jag gick upp såhär tidigt på morgonen. Men jag är glad att jag tog mig upp och kunde se detta spektakel. Som en man sa när han kämpade sig upp för första backen: "VASALOPPET, DÅRARNAS PARADIS!"
 
VARDAG | |
#1 - - Viktoria:

Ohh.. Jag hade aldrig vågat gå över så tunn is! Otroligt läskigt.

Upp